Deel dit artikel
-

Milka lanceert AI-campagne: duizenden gepersonaliseerde liedjes door Snelle

Chocoladefabrikant Milka begint in Nederland een campagne waarbij de artiest Snelle met behulp van een AI-generator duizenden persoonlijke liedjes maakt.

Kopers van een Milka-reep surfen in deze periode naar snelle.milka.nl en voeren daar een aantal persoonlijke details in en een QR- of streepjescode. Daarnaast schetsen ze met een paar steekwoorden een beeld van de ontvanger van de boodschap. Snelle brengt de woorden vervolgens beeldend tot leven, met perfect gesynchroniseerde zang en bewegende lippen, in een hartverwarmende video.

Er wordt gebruik gemaakt van drie AI’s. OpenAI creëert de teksten in de stijl van Snelle, Uberduck is verantwoordelijk voor stemklonen en HeyGen produceert een levensechte video met feilloze lipsynchronisatie.

De promotie van de campagne verloopt via online en offline kanalen, betaalde en organische sociale media, outdoor en digitale banners. Snelles eigen sociale kanalen zijn ook onderdeel van de commerciële samenwerking.

Deze campagne heeft tot doel de zichtbaarheid van Milka te vergroten, de betrokkenheid van consumenten te verbeteren, en de missie ‘tederheid verspreiden’ van het chocolademerk uit te dragen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond