Deel dit artikel
-

Minder callcenters ingeschreven

Het aantal callcenters neemt af. Er is een scherpe daling van het aantal starters zichtbaar in mei 2021. Ook in absolute zin zijn er minder ondernemingen onder de noemer Callcenters ingeschreven, in mei 2021 waren dat er 1.407, nu nog 1.271. Dit blijkt uit het KVK Trendrapport Bedrijfsleven over september 2022.

De afname van het aantal callcenters zou kunnen komen door strengere telecommunicatiewetten. Daarnaast neemt het belang van telefonisch contact af door de opkomst van andere manieren om met klanten te communiceren, zoals chatbots.

Het aantal faillissementen van economisch actieve ondernemingen is in september een stuk hoger dan het maandgemiddelde vanaf januari 2021. Dat gemiddelde ligt op 132, terwijl in de afgelopen maand 176 ondernemingen failliet gingen, het hoogste aantal sinds oktober 2020 (192). Dit blijkt uit het KVK Trendrapport Bedrijfsleven over september 2022.

In september 2022 zijn 21.841 nieuwe ondernemingen gestart, een beperkte toename van 856 (4,1%) ten opzichte van september vorig jaar. Het aantal starters stijgt al jaren. Het gemiddeld aantal starters in de eerste negen maanden van 2020 was 19.118 per maand. Het jaar daarna waren het er 20.934 per maand in dezelfde periode en dit jaar gemiddeld 21.685. De afgelopen maand september zit daar dus dicht in de buurt.

Deel dit bericht

1 Reactie

Hessel - Botz4U - Botz4U B.V.

Chatbots inzetten op de klantenservice is op zich prima. Zorg wel dat het een symbiose wordt en geen vervanging van.

Voor een relatief lage investering zijn meer mensen sneller geholpen en kunnen de mensen van de telefonische serviceverlening zich richten op de meer complexe vragen. Waarmee ook hun werk aantrekkelijker wordt. Een echt win-win resultaat dus.

https://botz4u.com/chatbots/chatbot-en-personeelstekort-klantenservice

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond