Minder Duitse kooplust Black Friday

De Duitse consument heeft niet zo’n zin in Black Friday. Vanwege het coronavirus houden ze liever de hand op de knip.
Dat laat een onderzoek van Idealo zien, een grote product- en prijsvergelijker. Twee van de drie respondenten in het onderzoek zegt dat ze minder of helemaal niets willen uitgeven aan aankopen tijdens het jaarlijks koopjesfestijn eind november.
Drie van de vier respondenten zegt dat in elk geval serieus gaan nadenken over ze überhaupt die ene Black Friday-deal echt nodig hebben.
Twaalf procent van de ondervraagden zegt dat ze minder geld te besteden hebben dan een jaar geleden.
Het beeld dat Idealo schetst past bij de Duitse consumentenbarometer voor de detailhandel. Die laat zien dat het sentiment al maanden slinkt en ver onder het niveau van vorig jaar ligt.
Een recent onderzoek van Yieldify laat zien dat webwinkels in de VS en het VK ook al rekening houden met een lagere kooppiek dan in eerdere jaren.
Foto: Todd Page (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond