Deel dit artikel
-

Mindshare start afdeling voor wearables

Mediabureau Mindshare, onderdeel van WPPs GroupM, gokt op de markt voor wearables. Het heeft een nieuwe divisie Life+ in het leven geroepen voor advertentieproducten op slimme horloges, fitness-trackers en Google Glass.

Topman Norm Johnston ziet de technologie als de ‘derde golf’ na internet display en mobiel. Wel is voor deze groep producten een andere aanpak vereist, namelijk meer native advertising en storytelling. “Het zijn tamelijk intieme producten, het gaat niet om advertenties die je gebruikers voorzet”, aldus Johnston tegenover AdAge.

Het nieuwe onderdeel wordt geleid door Jeff Malmad, die al gaat over mobiele diensten. Er komen extra mensen bij in New York en Londen. Het aantal medewerkers kan volgend jaar zomaar worden verdubbeld. Er zal ook worden samengewerkt met Under Armour, het bedrijf achter fitness app MapMyFitness.

Mindshare geeft toe dat wearables nog in de kinderschoenen staan, maar dat men er liever te vroeg dan te laat bij wil zijn.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond