Mis het niet: honderd marketingexperts op Emerce Digital Marketing Live!

Op Emerce Digital Marketing Live!, op 5 juni in de Beurs van Berlage in Amsterdam, hoor je hoe HEMA en Manchester City met slimme strategieën en compacte teams indrukwekkende resultaten behalen. Ze maken deel uit van een bont gezelschap van meer dan honderd van de allerbeste experts van merken als Vitaminstore, Philips, Unilever, funda en Zeeman.
Nog een maandje en dan loopt de Beurs van Berlage weer vol met marketingexperts die zich laten bijpraten over de laatste trends: Hoe ziet een succesvol AI-powered marketingteam eruit? Welke content converteert het best in een algoritme-gedreven wereld? Hoe beïnvloedt platformization je contentstrategie? Hoor hoe het zoekgedrag verschuift: AI bepaalt wat zichtbaar is en social platforms zijn de nieuwe zoekmachines.
Digital marketing op Champions League-niveau draait om snelheid, eigenaarschap en klantgerichtheid. Transfers, trofeeën en tegenslagen zorgen voor constante ad hoc beslissingen – maar je partner, Manchester City, verwacht dat alles vlekkeloos verloopt. Hoe doe je dat?
Thomas Groot (stichd / PUMA Group) laat zien hoe het e-commerce team achter de officiële Manchester City Store afscheid nam van marketingbureau’s, 0,4 FTE aan freelancers inschakelde en tegelijk de ROAS (de opbrengst van je advertentie uitgaven) verdubbelde.
Binnen Philips Healthcare speelt B2B een belangrijke rol in het ondersteunen van digitale marketinginitiatieven. Het interne mediateam van Philips is georganiseerd in subteams die elk een specifieke business ondersteunen. Dat biedt schaalvoordelen, centralisatie van data en meer wendbaarheid in het behalen van bedrijfsdoelen.
Het team boekt succes door volledig data-eigenaarschap en continue optimalisatie, maar ervaart ook uitdagingen, zoals een beperkte outside-in view. De resultaten spreken echter voor zich: een tien keer hogere ROI en een aanzienlijke kostenefficiëntie. Oanh Pham en Cesar Zwart van Philips praten je bij.
Elke maand bezoeken miljoenen Nederlanders woningplatform Funda, terwijl we gemiddeld maar eens in de 7 tot 8 jaar verhuizen. Waarom? Je hoort hoe Funda relevant blijft voor élk type bezoeker in élke fase van de klantreis: van eerste oriëntatie tot de sleuteloverdracht. Hoe bedien het platform maandelijks bijna 5 miljoen gebruikers?
Platforms als TikTok en Instagram veranderen razendsnel in digitale winkelstraten waar content en e-commerce naadloos samensmelten. Micro- en nanocreators spelen daarbij een belangrijke rol: hun geloofwaardigheid en connectie met de doelgroep leiden tot directe conversie. Erik Liebe van Unilever vertelt welke strategieën en formats werken, hoe je de balans vindt tussen betaald en organisch bereik, en hoe je samenwerkt met creators.
Scott van der Winden vertelt hoe HEMA dagelijks met een simpele en doeltreffende contentaanpak merkliefde opbouwt bij een miljoenenpubliek, vrijwel volledig organisch.
Virtuele influencers zijn in opkomst en veroveren steeds vaker een plek binnen onze sociale media netwerken. Ze trekken de aandacht, betrekken hun volgers en lijken steeds meer op menselijke influencers. Maar in hoeverre voelen we echt een connectie met hen?
Kunnen mensen een band opbouwen met een digitale persoonlijkheid, zoals met een influencer van vlees en bloed? Welke eigenschappen maken een virtuele influencer ‘menselijk’, en wat is daarvoor nodig? En hoe bepaalt dit hun vermogen om daadwerkelijk te beïnvloeden?
Iris Withuis, docent bij de opleiding Communicatie, Instituut Communicatie, Media en Informatietechnologie aan de Hogeschool Rotterdam, praat je bij.
Het begrijpen van consumentengedrag is essentieel in een wereld waarin consumenten dagelijks een toenemend aantal verkoopsignalen ontvangen. AI staat daarin centraal. Google AI-Powered Search en YouTube zorgen ervoor dat retailers verbinding kunnen maken met klanten in elke fase van hun besluitvormingsproces.
Birgit Boing vertelt hoe. In 2018 trad Birgit in dienst bij Google, waar ze tegenwoordig de functie van Industry Head Retail in Nederland op zich neemt. Ze werkt met haar team aan het behalen van ambitieuze groeidoelen en het creëren van uitzonderlijke klantervaringen van merken.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond