Mis het niet: vooraanstaande industrie-experts en leading brands op Emerce E-Commerce Live!

Video commerce wint terrein binnen de wereld van luxe. Maar hoe behoud je exclusiviteit in een van oorsprong laagdrempelig format? LVMH en Bambuser vertaalden streaming en live video naar een premium merkervaring. Mét behoud van luxe, status en merkbeleving. Met welke strategische en creatieve keuzes overtuig je veeleisende doelgroepen? Meer weten? Kom dan naar de presentatie van Kristina Brjazgunova van Bambuser op Emerce E-Commerce Live!
Social, AI- en data-first. Het zijn enkele thema’s op Emerce E-commerce Live! 2025 op 4 juni in de Beurs van Berlage in Amsterdam. Meer dan honderd sprekers met cases, strategie en uitdagingen van topmerken als LVMH, Picnic, Unilever, Decathlon, HEMA, Makro, Odido, Zeeman en PostNL.
Makro, opgericht in 1968, is bekend geworden door haar Cash&Carry-formule. Sinds 2022 is het bedrijf echter volop bezig met een transformatie, waarbij de focus volledig ligt op de horeca. Waar Makro ooit een hypermarket model had, met een breed assortiment van spijkerbroeken tot zwembaden, en tegelijkertijd ultra vers aanbod, richt het zich nu volledig op de rol van foodservice groothandel voor het middensegment van de horeca.
Makro volgt een omni-channel strategie met een slimme mix van fysieke winkels, een horecabezorgservice en een webshop via een 3P-model (marktplaats). In slechts twee jaar is deze marktplaats uitgegroeid tot het grootste horeca non-food platform van Nederland. Het is inmiddels het zesde land binnen het Metro-portfolio waar dit model is uitgerold. Qua schaal is het binnen Europa een van de grootste marktplaatsen, vergelijkbaar met pure-players zoals Amazon.
Kijk en luister naar de presentatie van Luuk Schuiling, een data-gedreven marketing- en e-commerceprofessional met een passie voor groei en resultaat. Met jarenlange ervaring in de retail- en foodservicesector weet hij als geen ander hoe je strategie vertaalt naar impact.
Fleurop combineert lokaal vakmanschap met een sterk e-commerceplatform: online besteld, lokaal bezorgd. Maar wat trekt de klant over de streep? Fleurop bewijst dat email nog steeds een heel krachtig middel is. Het realiseerde meer dan twintig procent omzetgroei met een volwassen personalisatiestrategie, slimme segmentatie en geautomatiseerde campagnes. Hoor meer van Linda Klus van Fleurop en Corné Hoogendoorn van partner Yelflow.
Elke dag telt en daarom optimaliseert XXL Nutrition continu de gebruikerservaring. Ze testen met tools als Hotjar, Lyssna en Tweakwise, verbeteren keuzehulpen en overtuigen met de principes van Cialdini. Dankzij AI en slimme search tech groeit de conversie. Maak structureel betere keuzes en ontdek de toekomst van personalisatie.
Sjoerd van den Broek, CRO Specialist bij XXL Nutritio, is verantwoordelijk voor het verhogen van het conversiepercentage op zowel de website als in de app. Met een achtergrond in economische psychologie begon hij ruim zes jaar geleden zijn carrière bij online marketingbureau Effecty. Daar specialiseerde hij zich in conversie-optimalisatie en werkte hij aan uiteenlopende projecten voor zowel B2C als B2B klanten. Na een korte periode bij e-Boekhouden.nl, vond hij bij XXL Nutrition de perfecte combinatie tussen zijn professionele expertise en persoonlijke interesse: fitness.
We kunnen tegenwoordig ook niet meer om TikTok heen. In deze interactieve sessie laat Feie Vermeulen zien hoe je TikTok strategisch en effectief inzet om niet alleen een bereik te creëren, maar ook daadwerkelijk producten te verkopen. Hij onthult hoe je betaald adverteren op TikTok naar een hoger niveau kunnen tillen.
Nog geen ticket? Verzeker direct je plek.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond