Deel dit artikel
-

Mobiel betalen voor OV blijkt technische mislukking

De nieuwe betaalmethode voor het openbaar vervoer waarmee KPN, Telfort, Simyo en Yes Telecom hadden willen starten is voorlopig opgeschort. De app ‘OV-chip mobiel’ bleek niet goed werkend te krijgen.

Sinds maandag 22 mei konden klanten van KPN en anderen in heel Nederland in- en uitchecken met hun mobiel in plaats van met de ov-chipkaart. Inmiddels is de app ingetrokken. OV-chip mobiel is alleen nog beschikbaar voor reizigers met een Android-telefoon én een abonnement bij Vodafone.

Klanten klaagden steen en been over de haperende app, waarvoor ook nog eens andere apps nodig waren (NFC en Wallet app) om hem werkend te krijgen. De app werkte alleen op Android toestellen.

Ruim 2500 mensen zijn er in geslaagd de app wél werkend te krijgen, zegt woordvoerder Nicky Jansen van OV-chip mobiel tegen het AD.

Kennelijk waren de instructies ook niet duidelijk. Zo probeerden reizigers de app rechtstreeks te downloaden uit de Play Store. Men moet echter eerst het hele aanmeldproces doorlopen op ov-chipmobiel.nl.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond