Deel dit artikel
-

Mobiel marketingbudget vooral naar reclame voor merk zelf

KPN heeft in de periode januari-oktober 2019 van de vier grote mobiele merken het meeste geld besteed aan mobiele marketing: ruim 35 miljoen euro. Vodafone kwam niet verder dan ongeveer 40 procent van dit bedrag. T-Mobile en Tele2 zaten er beiden tussenin. Dat blijkt uit een inventarisatie van Telecompaper.

Bij KPN ging een fors deel – 18,2 miljoen – zitten in generieke reclame voor KPN als mobiel merk. Ook ging er vrij veel marketingbudget naar pakketdeals. Op het gebied van vast-mobiel waren de bestedingen laag: 1,35 miljoen.

Het marketingpatroon van T-Mobile (27,6 miljoen) en Tele2 (21,9 miljoen) vertoont veel raakvlakken. Beide merken besteden met meeste geld aan marketing voor hun sim-only aanbod. Daarna volgen pakketdeals en generieke, ‘corporate’ reclame voor het mobiele merk.

Vodafone heeft in vergelijking met de overige drie hoofdmerken een relatief beperkt bruto marketingbudget (14,9 miljoen).

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond