‘Mobile advertising maakt groeisprong in 2013’

Marktcijfers uit Duitsland laten zien dat adverteren op mobiele kanalen dit jaar vermoedelijk een groeisprong maakt. De groei in januari alleen al bedraagt meer dan honderd procent.

Dat blijft uit cijfers die de digitale brancheorganisatie BVDW net publiceerde. Adverteerders geven in Duitsland dit jaar vermoedelijk bruto voor 105 miljoen euro uit aan mobiele display ads en de ontwikkeling van applicaties. Die laatste categorie wordt ook gezien als een reclamedrager.

De groei qua bestedingen in januari bedraagt 111 procent. Over het hele jaar zullen de uitgaven met zo’n zeventig procent groeien. Drie sectoren waren vorig jaar verantwoordelijk voor de helft van alle uitgaven in dit domein: Automotive, Telecom en Dienstverlening.

Voor Nederland zijn geen exacte cijfers bekend. Adverteerders gaven in 2012 meer dan een miljard euro uit aan commerciële communicatie in digitale kanalen. De schatting is dat ongeveer een procent daarvan terecht kwam in het mobiele domein.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug