Deel dit artikel
-

Mobile Tulip koopt zakelijke sms-klanten van Lumata

Sms-dienstverlener Mobile Tulip neemt de zakelijke sms-tak van branchegenoot Lumata Nederland over. Het gaat om ruim honderd klanten die aan het portfolio van MKB-label MessageBird worden toegevoegd.

De overname, waarvan geen financiële details bekend zijn gemaakt, betreft de klanten van het voormalige HotSMS.

Directeur Robert Vis van Mobile Tulip: “Aangezien wij al drie jaar de daadwerkelijke verzending voor Lumata verzorgden als leverancier en Lumata besloten heeft haar sms-activiteiten te stoppen, is deze overname een logisch gevolg.” Lumata is het bedrijf dat eerder bekend stond onder de naam Buongiorno.

MessageBird is een self service dienst waarmee het MKB-klanten kan korte tekstberichtjes kan sturen. Het soort klanten varieert van de spreekwoordelijke bakker om de hoek die kort nieuwigheden wil melden aan zijn klanten, maar ook ziekenhuizen die patiënten willen attenderen dat en wanneer ze worden verwacht in het ziekenhuis. In september vorig jaar nam MessageBird nog de zakelijke tak van SMS City over. MessageBird is onderdeel van Mobile Tulip, een groothandel voor het versturen van sms-berichten.

Mobile Tulip verstuurde in 2011 een kwart miljard bericht, in 2012 een half miljard en Vis hoopt het lopende jaar af te sluiten met een volume tegen de miljard berichten.

MessageBird heeft in Nederland zo’n 2500 klanten. Het bedrijf is net van start gegaan in België en bereidt zich voor op verdere internationale expansie. Tot de klanten behoren onder meer Q-music en Staatsloterij.

Foto: Arend Vermazeren (cc)

Deel dit bericht

5 Reacties

Erik

Zelf kan ik messagebird aanraden, gebruik het al een half jaar en berichten komen altijd snel aan.

Jeroen Strik

op zich grappig dat oude technologie als SMS nog steeds zoveel gebruikt wordt in een markt met producten als whatsapp en andere communicatie middelen. zal niet lang meer duren denk ik.

Marcel

Het wordt vooral nog veel gebruikt om gewoon klanten te bereiken als bedrijf, voor bijvoorbeeld de afspraak herinnering, melding dat een pakketje eraan komt of foutmeldingen van servers etc. Wat dat betreft is de betrouwbaarheid maar vooral de bereikbaarheid (aantal mensen die SMS kunnen ontvangen) van SMS nog ongeëvenaard.

Jeroen Strik

@Marcel -> gaat dat ook zo blijven? Gaat iedereen straks niet via een applicatie smsen/ communiceren?

Rene

@Jeroen: zolang Whatsapp, iMessage, Facebook Messenger etc. hun netwerken niet openstellen voor automatische (bulk) verzendingen, zoals mogelijk met SMS, zijn bedrijven genoodzaakt SMS te blijven gebruiken om hun klanten/relaties te kunnen bereiken.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond