Deel dit artikel
-

Mode- en schoenenbranche profiteerde van Black Friday

De mode- en schoenenbranche sluit 2018 positief af. November was de best scorende omzetmaand van het laatste kwartaal. Dat is te danken aan het Black Friday en Cyber Monday effect, zegt Inretail.

De online uitverkoop leidde tot een omzetplus in het vierde kwartaal van 22,4 procent vergeleken met een jaar eerder. De omzet via offline kanalen daalde de laatste drie maanden van 2018 met 4,3 procent.

De omzet in verkochte schoenen steeg de laatste drie maanden van 2018 met gemiddeld 3,8 procent en in mode met 2,2 procent. Vooral online werden fashion en schoenen meer verkocht en was de omzetgroei bovengemiddeld.

De omzet in mode groeide in 2018 gemiddeld 0,1 procent, waarbij offline kanalen 4,6 procent minder omzet en online kanalen juist 14,6 procent meer omzet noteerden. De omzet in schoenen steeg in 2018 met gemiddeld 2,6 procent en ook hier groeide de online omzetgroei fors met 14,5 procent. De omzet via offline kanalen bleef 3,9 procent achter.

Deel dit bericht

1 Reactie

Marloes

Omzet zegt NIETS, het gaat om het nettoresultaat waarin ook alle retouren zijn verwerkt.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond