Deel dit artikel
-

Mode zoekmachine Lyst landt in Nederland

De internationale mode-zoekmachine Lyst richt zich vanaf deze week ook op de Nederlandse markt. Al eerder lanceerde Lyst lokale platforms voor Italië, Spanje, Duitsland en Frankrijk.

Via de zoekmachine kan specifiek worden gezocht naar een merk of per categorie of subcategorie. Ook maakt Lyst gebruik van machine learning en kunstmatige intelligentie om het aanbod zo persoonlijk mogelijk te maken. De zoekmachine leert de voorkeuren van geregistreerde gebruikers kennen en toont op basis van eerdere aankopen en voorkeuren gepersonaliseerde suggesties. Ook kunnen gebruikers bepaalde merken volgen.

Dagelijks zoekt Lyst in de webshops die zijn aangesloten bij de zoekmachine naar de laagste prijzen van alle aangeboden artikelen. Daartoe werkt het bedrijf samen met 830 webwinkels. ‘Geen urenlange zoektocht meer op verschillende webshops naar dat ene perfecte mode-item, maar het wereldwijde aanbod aan kleding, schoenen en accessoires op één plek voor de beste online prijs,’ aldus Lyst.

Lyst werd in 2010 in Londen opgericht door Chris Morton en Sebastjan Trepca. De veruit belangrijkste investeerder is de Franse LVMH Luxury Group. Met de investeerder wordt het platform uitgerold naar Japan, Rusland en nu dan ook Nederland.

Afgelopen jaar realiseerde Lyst een 45 procent hogere omzet van 325 miljoen dollar.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond