Deel dit artikel
-

Modeblogster lanceert Instagram influencer-bureau

Anouk Bos lanceert het Instagram influencer-bureau Bureau Hashtag met het oog op de modebranche. Ze is al actief in het Engelse taalgebied en biedt haar diensten nu ook in Nederland aan.

Bos, al langer actief met blogplatform Creators of Desire, speelt hiermee in op het vele gebruik van Instagram en probeert dat te verbinden met merken. Instagram is, in Amerika althans, met Twitter en Facebook het populairste sociale netwerk.

“Bij de meeste Nederlandse bedrijven waarmee wij om de tafel zitten is Instagram nog een ondergeschoven kind. ROI is leading en bij Instagram – waar alleen een link in het profiel van een gebruiker geplaatst kan worden – is het nog altijd lastig te meten wat het daadwerkelijke effect is.” Dat verandert volgens de onderneemster volgend jaar, wat de fotodienst beter geschikt maakt voor marketingdoeleinden.

Buro Hashtag ondersteunt en adviseert merken en bedrijven in hun Instagram strategie en brengt merken in contact met een database van invloedrijke Instagram influencers uit Nederland, Duitsland en Engeland. In elk land heeft zij inmiddels een sterke pool influencers, samen goed voor ruim 3 miljoen volgers. De focus ligt op contentcreatie en storytelling via Instagram. Met een Engels systeem worden de resultaten daarvan inzichtelijk gemaakt.

Foto: Leo Lidalgo (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond