Deel dit artikel
-

Modemarktplaats United Wardrobe breidt uit in Europa

Investeerder Peak Capital stopt 1 miljoen euro in de Utrechtse start-up United Wardrobe, die zich de grootste kledingmarktplaats in Nederland en België noemt. De investering wordt gebruikt om het internationale marktaandeel te vergroten.

Van vintage jassen uit Berlijn tot designerrokken uit Parijs en van warme truien uit Stockholm tot exclusieve sneakers uit Madrid, het moet binnenkort allemaal beschikbaar zijn op United Wardrobe. Door alle modeliefhebbers uit Europa te verbinden moet er een digitale kledingkast ontstaan met tientallen miljoenen artikelen.

Verdeeld over beide landen zijn momenteel al maandelijks vierhonderdduizend leden actief die ruim 750.000 kledingstukken te koop aanbieden.

Sjuul Berden begon de marktplaats dankzij zijn kibbelende zusjes. Elke vrijdagavond zag hij de zussen kleding uitwisselen. Toen begon het te borrelen: Waarom kopen we wel vintage, maar nog zo weinig tweedehands kleding?

Samen met Thijs Verheul en Thijs Slijkhuis werd een sociaal platform ontwikkeld waar modeliefhebbers kleding kunnen uitwisselen. De app biedt een breed scala aan sociale functies; volg je favoriete verkopers, tag je beste vriendinnen of houd je favorietenlijstje bij ter inspiratie.

De verkooptransactie verloopt uitsluitend via United Wardrobe. Pas nadat het aangekochte product door de koper is ontvangen en goedgekeurd, ontvangt de verkoper van United Wardrobe het bedrag.

United Wardrobe wil zich de komende tijd vooral richten op Frankrijk en Duitsland. In dat eerste land was men al langer actief. Volgens Berden zijn er wel concurrenten, “maar ik denk dat we technologisch verder zijn.”

Volgens Berden is de samenwerking met Peak Capital essentieel. Die heeft veel ervaring met het internationaal uitbouwen van marktplaatsen, waaronder Catawiki.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond