Deel dit artikel
-

Modewinkel Loavies doet geen consessies

Loavies, naar eigen zeggen de snelstgroeiende online modewinkel van Nederland, gaat binnen een dag bezorgen. Dat maakte Anna Meilink van Loavies vanmiddag bekend op Emerce eFashion op Amsterdam. “We verwachten niet dat het meteen storm gaat lopen, maar we willen die mogelijkheid gewoon bieden.”

Je onderscheiden met kwaliteit, dat is in het kort het verhaal van het Groningse Loavies van Anna Meilink. Ze komt niet uit de modewereld, maar studeerde rechten.

Loavies begon twee jaar geleden gewoon op de zolderkamer van haar ouders, maar moest al gauw verkassen, eerst naar een antikraakpand, later naar een echt kantoor. Inmiddels heeft ze veel uitbesteed. “We zijn met een klein team van slechts negen medewerkers, dat ook de Belgische en Duitse markt bedient.”

Omzetcijfers geeft ze niet, maar het bedrijf zal dit jaar vermoedelijk wederom met zo’n 400 procent groeien. “Ik denk dat we de doelgroep heel goed kennen. We weten wat hun passies zijn, welke tijdschriften ze lezen, wanneer ze online zijn. We doen geen concessies en zijn in alles perfectionistisch. We hebben een eigen fotostudio, maar overvoeren bezoekers niet met informatie.”

Het echte geheim van Loavies is misschien wel de buzz eromheen, de Loavies Social Community. Dat zijn de fans die foto’s van kleding delen via Instagram. “We zien iedereen van Facebook naar Instagram verhuizen door de vele advertenties. Instagram levert ons geen directe verkopen op, maar het draagt bij aan de branding.” Loavies moedigt zijn fans ook zelf aan. Men geeft waardebonnen weg aan klanten die foto’s van bij Loavies gekochte kleding via sociale media willen delen.

Om de smaak van de klanten goed in te schatten er is Loavies Yah Or Nay, waarbij bezoekers mogen aangeven wat zij van bepaalde kleding vinden. Kleding die aanslaat wordt vervolgens in de collectie opgenomen.

Even belangrijk is de promotie via vloggers. ‘Een filmpje van zeven minuten bij Beautygloss.nl: Mascha’s Beautyblog kost een paar duizend euro, maar we krijgen er veel verkeer voor terug.”

Meilink erkent dat er veel concurrenten zijn. “We hebben heel wat copycats gezien die zelfs onze foto’s gebruiken, daarom moet je je blijvend vernieuwen en onderscheiden.”

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond