Deel dit artikel
-

Moederbedrijf Blokker en BBC getroffen door winkelsluiting

De Mirage Retail Group, moederbedrijf van Blokker en BCC, bleek afgelopen jaar niet immuun voor de effecten van vier maanden gedwongen winkelsluiting. Mede doordat het geen adequate staatssteun ontving, daalde de groepsomzet met 8 procent naar 890 miljoen euro.

Het nettoresultaat van het concern over 2021 is zelfs 63 miljoen negatief. In 2020 kwam het nettoresultaat nog uit op 54 miljoen positief. De genormaliseerde EBITDA is echter ruim 25 procent gestegen naar 48 miljoen in 2021.

De cijfers werden mede beïnvloed door de negatieve impact van de verkoop van Big Bazar.

In 2021 heeft MRG haar omnichannel positie in de Nederlandse retailmarkt verder vergroot, maar wat het aandeel van online precies is, wordt niet toegelicht.

Blokker en BCC introduceerden in 2021 succesvolle eigen merk producten, zoals de eerlijke premium koffiecups en de sodawater maker.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond