Moederbedrijf Zoover groeit 26 procent

Het moederbedrijf van WeerOnline, Tjingo en Zoover, de Duitse uitgeverij Tomorrow Focus, boekt ondanks een ongunstige Nederlandse markt een goede omzet- en winstgroei.
Zojuist maakte Tomorrow Focus de cijfers over het vierde kwartaal bekend, waaruit de positieve cijfers blijken.
De uitgeverij verdient geld met twee typen activiteiten: het bemiddelen bij online transacties en het exploiteren van reclameruimte. Het segment Transactions, waar onder meer Zoover onder valt, groeide met 34 procent tot een jaaromzet van 146 miljoen euro. De reclame-inkomsten namen toe met 8,9 procent tot 27,3 miljoen euro.
Over heel 2013 komt het verkooptotaal uit op 149,1 miljoen.
Nadere specificaties over de Nederlandse activiteiten geeft Tomorrow Focus niet.
De jaarwinst komt uit op 13,7 miljoen euro.
Tomorrow Focus is voornamelijk op de Duitse markt gericht.
Foto: Oveth Martinez (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond