Deel dit artikel
-

Mogelijk veel merchandising rond UtopiaTV

Productiebedrijf Talpa heeft blijkbaar grote plannen met de merchandising rond Utopia, het (multimediale) realityprogramma dat vandaag bij SBS begint.

Uit het Benelux merkregister blijkt dat Talpa Content BV het Benelux handelsmerk heeft laten vastleggen voor onder meer computerspellen (software), ook online te spelen, en computersoftware-applicaties voor mobiele telefoons, smartphones, notebooks, computers en mediaspelers. Maar ook voor kledingstukken, schoeisel en hoofddeksels. Afgezien van eigen apps worden deze producten nu nog niet aangeboden.

Merchandising speelde ook al een grote rol bij Big Brother. Endemol, dat Big Brother produceert, heeft enkele jaren terug zelfs nog Endemol Worldwide Brands (EWB) opgericht om de diverse tv-merken nog beter te kunnen exploiteren. Een belangrijk gebied is hierbij games.

Vooralsnog lijkt Talpa nog voorzichtig met buitenlandse plannen voor Utopiatv. Zo blijken domeinnamen Utopiatv.com en Utopiatv.net nog in handen van andere partijen. Pas half december heeft Talpa ook een aanvraag voor een Europees merk ingediend.

Het tv-programma wordt vanavond voor het eerst op televisie uitgezonden, maar al enkele dagen kan 24 uur per dag via internet worden gekeken. Zonder betaald paspoort kan men maar een half uur per dag op een apparaat kijken. Utopia tv heeft nu zeventienhonderd volgers op Twitter, zesduizend volgers op Facebook en bijna driehonderd volgers op Instagram.

Deel dit bericht

1 Reactie

Ton

Ik ben benieuwd wat John de Mol (online) allemaal in petto heeft. Hopelijk dat het weer net zo’n revolutie wordt als in 1999 met Big Brother. Dat hij er in ieder geval de kans voor krijgt én de tijd voor neemt om het programma te laten groeien! Succes!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond