Deel dit artikel
-

Mollie haalt 25 miljoen euro op voor internationale groei

Betaalprovider Mollie uit Amsterdam heeft 25 miljoen euro groeigeld opgehaald voor het versnellen van zijn Europese expansie. Als eerste gaat de aandacht naar Duitsland, Frankrijk en Italië.

Zojuist maakte Mollie de investering bekend. CMO Edgar Rouwenhorst noemt het nadrukkelijk een strategische langetermijninvestering. Het is niet een regulier VC-fonds dat instapt, maar een groep informal investors. Dat zijn overwegend mensen met diepe expertise over de betaalindustrie en specifieke Europese markten. Volgens De Telegraaf gaat het onder andere om de oprichter van Klarna en (oud-)bestuurders van PayPal en WorldPay.

De betaalprovider wil komende jaren vooral investeren in het vergrote van zijn positie op de Europese markt. Rouwenhorst vertelt aan Emerce dat zijn bedrijf al op verscheidene andere markten actief is en zodoende bekend met buitenlandse gebruiken. Dat zijn concurrentievoordelen. “In elk land zijn er andere handelsplatformen die betaalmethodes willen aanbieden. Die behoeften volgen we.” Daarbij werkt hij samen met partners en mensen op lokale markten.

Een aanzienlijk deel van het groeigeld wordt uitgegeven aan het lokaliseren van Mollies product en aan marketing. Daarnaast wordt het ingezet om nieuwe produten te ontwikkelen naast de paymentoplossing.

Na Duitsland, Frankrijk en Italië richten CEO Adriaan Mol en collega Rouwenhorst de pijlen op Oostenrijk, Portugal en Spanje. “We werken agressief, maar hebben de tijd.”

Naar eigen zeggen bedient Mollie 65.000 ondernemers met zijn betaaldiensten, voornamelijk uit het midden- en kleinbedrijf.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond