Deel dit artikel
-

Mollie introduceert hardware betaalterminals

Mollie brengt binnenkort eigen hardware uit die als kassa in fysieke winkels fungeert. De terminals werken met dezelfde backend als de webwinkels die de Amsterdammers bedienen.

Het is de eerste stap in het fysieke domein voor Mollie met zijn kassa- annex betaaldiensten. Benelux-baas Brendon Montgomery demonstreerde Emerce gisteren op de Webwinkel Vakdagen in Utrecht de hardware die ergens in de komende maanden formeel wordt gelanceerd.

“Klanten vragen hier om. Zij met een fysieke winkel willen onze online diensten ook daar kunnen gebruiken. We beginnen op onze kernmarkten Nederland en België en rollen het daarna uit in Duitsland, Engeland en Frankrijk.”

De terminals worden gemaakt door PAX en uitgeleverd en geïnstalleerd door een specialist uit het zuiden van het land. Die doet ook de support ter plekke, maar klantvragen komen altijd eerst binnen bij de helpdesk van Mollie Montgomery wil zicht en grip houden op de processen.

Een POS-systeem (point of sale) kost rond de driehonderd euro. Dat is een concurrerende prijs in de wereld van de kassaterminals. Mollie legt er niets op toe, subsidieert met deze prijsstelling de hardware niet. Klanten betalen per transactie ook nog een x-bedrag.

Naast de hardware komt er ook een softclient. De Android-app is gereed. Die draait op alle reguliere toestellen met NFC. Aan de iOS-versie wordt nog gewerkt.

Het is niet de bedoeling om de online en offline betaaldiensten aan te vullen met marketing- of loyaltydiensten. Het bedrijf blijft zich op zijn kernactiviteiten richten. Wel bevatten de PAX-terminals een barcodescanner. Mogelijk worden die ooit nog eens gebruikt om bijvoorbeeld voorraden te scannen.

De betaalterminals werken werken met de Mollie API. Transactiegegevens zijn, net als voor de aangesloten webwinkels, in te zien via een online Mollie-dashboard.

In de tweede helft van 2023 wordt een marketingcampagne opgetuigd om de hardware actief te promoten richting de, naar eigen zeggen, 150.000 klanten.

Mollie haalde in juni 2021 665 miljoen euro venture capital op om internationaal sneller te groeien en door te werken aan productontwikkeling. Afgelopen januari werd in de persoon van Koen Koppen een nieuwe CEO aangesteld.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond