Deel dit artikel
-

Montapacking experimenteert met HoloLens

Fulfilmentspecialist Montapacking experimenteert met de mixed reality-bril Hololens van Microsoft in zijn 10.000 m2 grote magazijn.

De bril projecteert visuals, animaties data of aanwijzingen op de lens voor de drager. In het geval van een magazijn kan dat orderpicking worden ingezet, maar ook voor complexere zaken.

Eerder experimenteerde Montapacking al met Google Glass. Ook die legt een datalaagje over de echte wereld heen om de drager efficiënter te laten werken.

“Geen vervanging van de mens door een robot, maar een samenwerking tussen die twee.” Dat is de toekomst volgens Edwin van der Ham, directeur van Montapacking. “Robotisering betekent vaak het opwerpen van grenzen. De kleinste afwijking van een product in ons magazijn kan voor een robot al aanleiding zijn tot verwarring. De menselijke geest daarentegen is flexibel en dynamisch, zéker in combinatie met de HoloLens.”

Hij denkt dat AR-brillen een aardverschuiving in de fulfillmentpraktijk gaan opleveren.

Zijn bedrijf bedient 360 webwinkels met dagelijks duizenden orders. Van der Ham kocht begin dit jaar een magazijn in Oosterhout.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond