Deel dit artikel
-

Muziekmarketingbureau Moon Jelly Agency vecht faillissement aan

Marketingbureau voor muzikanten Moon Jelly Agency heeft met succes een faillissement aangevochten. Moon Jelly Agency biedt op zijn website een gratis database met tips en tricks voor muziekmarketing, met zo’n 17.000 abonnees. Ook is er een groep van circa 1300 mensen die af en toe een cursus volgt bij Moon Jelly, bijvoorbeeld over hoe je zaken omtrent Spotify beter regelt. En tot slot zijn er artiesten en labels die het bureau op dagelijkse basis met marketing ondersteunt, zoals Firebeatz, Future House Music, RODG, Sunnery James & Ryan Marciano, maar ook een hiphopartiest als Jonna Fraser.

Een artiest die geen plan van aanpak heeft, gaat ervan uit dat zijn muziek zó goed is dat die vanzelf boven komt drijven. Maar dan heb je het eigenlijk over een loterij. Muzikanten als Ed Sheeran en Justin Bieber besteden net zo veel aandacht aan marketing als aan hun muziek, vertelde Remko de Jong, oprichter van Moon Jelly Agency, vorig jaar.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!