Deel dit artikel
-

MyOrder boekt succes met locatiegevoelige ‘parkeerberichten’

MyOrder wist een groot deel van zijn gebruikers over te halen om zijn app ook voor parkeren te gebruiken, een mogelijkheid die aanvankelijk grotendeels werd genegeerd. Dat meldt het Amerikaanse blog Internet Retailer.  

De app van Rabobank dochter MyOrder kan in een groot aantal steden in Nederland worden gebruikt om te betalen voor parkeren. De optie werd echter grotendeels gegeneerd. Daarop besloot MyOrder de hulp in te roepen van PlotProjects. Dat Amsterdamse bedrijf heeft een plug-in ontwikkeld voor Android en iOS waarmee ontwikkelaars hun apps locatiegevoelig kunnen maken. “Je ziet dat veel apps wel geïnstalleerd, maar niet gebruikt worden, en met die plugin kun je het gebruik stimuleren, door een berichtje met bijvoorbeeld aanbiedingen te tonen”, zegt medeoprichter Paul Everts tegen Emerce.

De plugin blijkt nu vooral te hebben gewerkt bij de parkeeroptie van MyOrder. Op 43 procent van alle berichten werd gereageerd. 29 procent gebruikte vervolgens de parkeermogelijkheid. Klanten hoefden daartoe alleen het kenteken van hun voertuig in te voeren en het nummer van de parkeerpaal.

MyOrder zegt dat de plugin ook heeft gewerkt voor andere acties. Ongeveer de helft van de klanten reageert op notificaties, met name aanbiedingen voor muziek en koffie doen het goed.

Klanten betalen een vast bedrag voor een groot aantal apparaten. Het aantal berichten is echter ongelimiteerd. “MyOrder is onze grootste gebruiker”, zegt Everts. “In totaal hebben we een kleine honderd klanten, waaronder Smart Groupons en Sublime FM.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond