Deel dit artikel
-

MyOrder slaat nieuwe strategische koers in

MyOrder, een venture van Rabobank, lanceert 1 oktober zijn nieuwe app ‘On the GO!’ en begint daarmee het afscheid van de bestel-app waarmee het bekend is geworden.

“Een schot in de roos was het”, zegt oprichter Thomas Brinkman. Een jaar geleden ging MyOrder live met Tamoil waarbij klanten van de oliemaatschappij via de mobiele app direct hun tankbeurt konden betalen. Geen cash, geen pin. En Tamoil kreeg, zeker bij zijn onbemande stations, plots zicht op wie haar klanten zijn.

Deze ervaring, inmiddels uitgebouwd met stations van Texaco, Avia, Tango, Total, Argos, ligt ten grondslag aan de nieuwe koers die MyOrder per 1 oktober inzet. “Dan lanceren we voor iOS en Android ‘On the GO!, by MyOrder’. Dat is een nieuwe app die zich puur gaat richten op de domeinen tanken en parkeren. “Je kunt wel van alles in een app knallen, maar we gaan nu voor focus en voor één doelgroep: de automobilist.”

De huidige MyOrder-app zal vanaf 1 oktober worden uitgefaseerd. Aangesloten merchants en gebruikers zijn daarover geïnformeerd. De verandering van de dienstverlening brengt ook met zich mee dat het team is ingekrompen.

“Met de huidige app ondersteunen we 13 categorieën, van bloemen tot kroegen en van parkeren tot eten thuisbezorgen”, legt Brinkman aan Emerce uit. “We hebben gekeken naar wat het beste werkt, waar we de meeste toegevoegde waarde bieden. En dat is het domein van mobiliteit. We zijn nu live met meer dan 500 tankstations en hebben daarmee landelijke dekking.”

Zeker bij de onbemande pompen hebben de oliemaatschappijen geen idee van wie er aan de pomp staat. Ze hebben geen klantcontact, verzamelen geen data en doen geen crosssales. Met ‘On the GO!’, dat afgelopen maanden door vijfhonderd gebruikers is getest, krijgt men wel inzicht en de mogelijkheid tot contact. Het wordt mogelijk om via de app vaste klanten kortingen te geven of aanbiedingen te doen. Ook aan de privacy van de bestuurder is gedacht, want gegevens worden geanonimiseerd via een dashboard aan de tankstations weergegeven.

Voor de automobilist biedt de On the GO!-app meer gemak, hij hoeft alleen te tanken en kan meteen doorrijden. Achteraf betaalt hij de tankbeurt via een iDEAL-betaallink. Op een aantal stations wordt al getest met kentekentanken, dan wordt vooraf het kenteken herkend, waardoor het tanken nog sneller gaat.

Bij bemande pompen kan het tankstation de trouwe klant iets extra’s geven. “We kunnen die klant ook een pushbericht sturen met een aanbieding zodat hij zijn auto even parkeert en – zeg – een gratis kopje koffie haalt.” Eenmaal binnen kan de uitbater zijn upsellproces beginnen

MyOrders nieuwe focus is besproken met Rabobank, dat het besluit steunt en de potentie van mobiele innovatie in de tankbranche onderschrijft. Niet vreemd, want de tankstations zijn goed voor ruim tien procent van alle Nederlandse pintransacties. Driekwart van de transacties bij benzinestations worden digitaal, nu louter per pinpas, betaald.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Foto: Manel Torralba (cc)

Deel dit bericht

3 Reacties

Mark

De MyOrder GO app is toch gewoon al beschikbaar nu? Of komt er naast de MyOrder, MyOrder GO nog een 3e app die On the GO heet?

Erwin Boogert

Ja, er komt een nieuwe app.

Arlette - MyOrder

@Mark, de MyOrder GO app is een eerste versie van de mobiliteitsapp. 1 oktober komt een uitgebreidere versie beschikbaar waarmee je ook kunt parkeren. Ook zit hier achteraf betalen in, zodat je na het tanken meteen door kan rijden en kan parkeren zonder eindtijd. Deze uitgebreide versie heet On the GO! en is een update van de GO!-app. On the GO! wordt nu al door onze beta-testers gebruikt. Interesse om mee te doen? Meer informatie vind je hier: https://www.myorder.nl/beta

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond