Deel dit artikel
-

Na bril en horloge: connected kleding

Dit jaar zullen we de eerste aftastende voorbeelden gaan zien van kleding met een internetverbinding. Vanaf 2018 is het een van de drie grote productcategoriën in ‘wearable computing’.

Negentig miljoen draagbare connected apparten (‘wearables’) zullen er in 2014 ongeveer wordt verkocht. Wereldwijd. Dat is de voorspelling die Josh Flood van ABI Research deed tijdens het recente congres Wearable Technologies 2014. Dat lijken grote getallen, maar zijn geïnformeerde blik vooruit laat zien dat de wereld er over vier jaar letterlijk totaal anders uitziet.

Naar zijn huidige inschattingen zullen er in 2018 zo’n 485 miljoen ‘draagbare computers’ worden verkocht. Daaronder vallen voornamelijk apparaten als horloges, brillen, gezondheidsmonitoren, camera’s, gps-apparatuur voor sporters en kleding.

Die laatste categorie is een onverwachte, maar de Engelsman die zich al jaren in de wereld van mobiel en augmented reality verdiept, ziet kleding als een logische drager.

Google Glass en de apparaten van Nike en Fitbit zijn wellicht de bekendste draagbare computers, maar zeker niet de enige. Flood presenteerde eind vorig jaar deze marktverkenning:

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Foto: Robert Scoble (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

mark

De video voegt niets toe, gaat voor 99% over smart glasses.
Nu weet ik nog niks over connected kleding. En het artikel is er er ook niet duidelijk over, had wat anders verwacht door de titel.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond