Deel dit artikel
-

Naam webwinkel vanaf nu helder op bankafschriften bij betalingen Mollie

Voor miljoenen transacties van betaaldienstverlener Mollie is vanaf nu direct de winkelnaam te zien in apps van verschillende banken na een online aankoop. Tot nu stond alleen de naam Mollie vermeld en de webwinkel enkel in de omschrijving.

De onduidelijke tenaamstelling leidde in het verleden vaak tot verwarring. Als klanten een onbekende naam zien op hun bankafschrift, denken ze dat er iets niet klopt. Dat voorkomen Rabobank en Mollie nu door eerst de naam van de webwinkel te tonen.

De Consumentenbond stelde eerder een meldpunt in over ‘onbegrijpelijke namen’ op bankafschriften. Bij dit meldpunt kwamen veel klachten binnen over waar een aankoop is gedaan.

Rabobank had al eerder aangekondigd om direct de winkelnaam te tonen als de webwinkel gebruik maakt van Rabo’s eigen betaalservice OmniKassa. Naast de samenwerking met Mollie is Rabobank in gesprek met andere grote betaaldienstverleners.

Rabobank en Mollie claimen een marktaandeel in het betalingsverkeer van meer dan 50 procent van alle webshops in Nederland. In totaal worden er circa 378 miljoen online betalingen via iDEAL per jaar gedaan in ons land. Rabobank levert de technologische oplossing om direct de winkelnaam te tonen.

Betaalverwerker Buckaroo heeft eerder dit jaar de tenaamstelling al aangepast. De naam Buckaroo Stichting Derdengelden wordt niet meer gebruikt in het betalingsoverzicht, maar die van de begunstigde.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond