Deel dit artikel
-

Neckermann.com staakt activiteiten

Neckermann.com uit Naarden, niet te verwarren met de gelijknamige reisorganisatie en geen onderdeel van Thomas Cook, lijkt de activiteiten te hebben gestaakt. Op de site staat dat ‘in verband met technische en organisatorische problemen’ er geen nieuwe bestellingen worden aangenomen.

Al maanden zijn er klachten over bestellingen die niet of deels worden geleverd, het achterblijven van terugbetalingen en een klantenservice die telefonisch onbereikbaar is. Uit opmerkingen bij Trustpilot blijkt dat het bedrijf de laatste weken helemaal nergens meer op reageerde. Sommige gedupeerden hebben aangifte gedaan.

Consumentenprogramma’s als Radar en Kassa gingen regelmatig op bezoek bij het kantoor van Neckermann. Telkens had het bedrijf weer andere verklaringen, zoals enorme drukte en tijdelijke onderbezetting door vakanties en ziekte.

Neckermann is in handen van broers Joop en Ronald Steenbergen. Begin 2016 begon het bedrijf – naast de bestaande webwinkel – een reeks aan fysieke winkels. Nog voor het einde van het jaar waren die al weer dicht.

Ook was er sprake van een juridische strijd los tussen de aandeelhouders, de investeringsmaatschappij Axivate en de gebroeders Steenbergen. De Ondernemingskamer gaf de opdracht tot een onderzoek naar de gang van zaken bij Readen Retail, de houdstermaatschappij van de webwinkel. Het onderzoek werd beëindigd na een schikking.

In 2017 viel de FIOD binnen bij Neckermann en moederbedrijf Readen in Naarden omdat de directie werd verdacht van het witwassen van 5 miljoen euro. Bij de inval werden ook bedrijfspanden in Hilversum, Almere, Drachten, Loosdrecht en Lunteren doorzocht, en werden zes verdachten aangehouden.

In mei van dit jaar schreef het FD nog over het aan de Amerikaanse beurs genoteerde rommelfonds Readen Holding van de beide broers, waarin ook de belangen van de website zitten. De BV van de webshop heeft al jaren geen jaarrekening gedeponeerd.

De koers knalde dit voorjaar omhoog en de beurswaarde steeg naar 18 miljoen dollar toen op Twitter ‘aanjagers’ meenden dat Readen eigenaar is van de Duitse webwinkel Neckermann.de. Dat klopte natuurlijk niet, al was er ooit wel een verband. De Nederlandse tak van Neckermann raakte failliet en de naam ‘verhuisde’ mee naar de nieuwe eigenaren.

Foto TROS Radar

Deel dit bericht

7 Reacties

Brigitte

Ben al 4 weken op mijn geld aan het wachten wat ze terug zouden storten

Johannes

Ben ook genaaid door neckermann nu ik dit lees ga de boot in voor 370 euro
Wat is hier tegen te doen? Graag reacties.

Dominique - Licentie Shop

Mijn tip: Kijk hoe je betaald heb. Betaald via paypal of creditcard? Neem contact op met hun. Je bent er namelijk voor verzekerd. Er is namelijk niks geleverd dus dan krijg je daarvan je geld terug.

Tip nummer 2: Heb je anders betaald? Dan is het wachten tot ze zich failliet verklaren, de curator aanspreken. En hopen dat er weinig tot geen schulden zijn. Maar daar ga ik eigenlijk niet vanuit.

Vindt het overigens wel erg vreemd, dat voor bedrijf die het zogenaamd zo druk heeft, en vakantiegangers heeft dat het wel tijd heeft voor to good to be true deals. En deze vervolgens ook niet leveren..

Hopelijk hebben jullie er iets aan

Sandra

Ik wacht ook al 2 maanden en heb 2x reactie gehad op mijn ongeveer 20 emails met idd bovenstaande smoezen en toezegging dat ze gaan betalen. Gelukkig bij mij een klein bedrag, maar toch. Heb toevallig gisteren aangifte gedaan bij de politie. Ben helaas bang dat dit dus niets op gaat leveren.

Marijke

Op 24 maart 2019 heb ik een tv-meubel besteld en betaald. Het gaat om € 249. Ik heb tot nu toe (29 september) niets ontvangen. Levertijd was 4 tot 6 weken. Inmiddels heb ik zo’n 25 mails gestuurd. Alleen op 7 juni en begin juli is er gereageerd dat de levering nog 2 tot 3 weken zou duren. Het geld ben ik kwijt. Wat een oplichting. Gewoon diefstal.
Bij een onbekend bedrijf doe ik altijd een internet onderzoek naar internetfraude als ik iets bestel. Bij Neckermann heb ik dat helaas niet gedaan.
Vandaag ga ik aangifte doen van internet oplichting.

Trix

Ik wacht al 2 maanden op een bestelling en ook ik heb zeer slechte ervaringen met dit bedrijf. Na een paar keer antwoord op mijn mails te hebben gekregen reageren zijn nu nergens meer op. Ook niet op mijn klacht op klachtenkompas. Op klachtenkompas staan al ruim 520 klachten over hen over de laatste 12 maanden en slechts op een enkele klacht is gereageerd.
Overigens: Iedereen die een klacht over het bedrijf heeft kan naar de Gechillencommissie stappen.

Richard

Je kunt het beste alleen bij webshops kopen die gecertificeerd zijn, door Thuiswinkel e.d. Die hebben namelijk het bedrijf erachter doorgelicht en draaien op mocht de webshop failliet gaan. Het grote Neckermann was niet eens gecertificeerd. Die eigenaar , die te zien was bij Tros opgelicht, is dus gewoon een ordinaire oplichter.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond