Nederlander bestelt minder bij betaald retourneren
Het merendeel van de Nederlanders bestelt minder wanneer zij retourkosten moeten betalen. Daarnaast stuurt 62 procent alleen producten terug wanneer deze helemaal niet aan de verwachting voldoen. 50-plussers vinden de optie om te kunnen retourneren minder belangrijk dan 18 tot 49-jarigen. Dit blijkt uit E-commerce Aftersales, een grootschalig onderzoek naar de ervaring en tevredenheid over bezorging, retourneren, service en klachtenafhandeling onder ruim 3.100 Nederlanders.
De kosten van het retourneren van bestellingen spelen een rol in het bestelgedrag. Het merendeel van de bestellers geeft aan dat zij minder snel te veel zouden bestellen wanneer zij moeten betalen voor het terugsturen van artikelen. Het in rekening brengen van retourkosten kan er dus voor zorgen dat er minder besteld wordt.
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd