Deel dit artikel
-

Nederlander kritisch op online loyaltyprogramma’s

De Nederlandse consument lijkt lastig te porren voor online loyaltyprogramma’s. Enkel als het voordeel direct duidelijk is en hij minstens vijf procent korting krijgt, wil de shopper overwegen lid te worden van zo’n programma.

Dat is een van de conclusies uit een onderzoek dat Blauw Research onder een kleine duizend respondenten deed in opdracht van Webloyalty. Michel La Pierre, verantwoordelijk voor de Nederlandse tak van het Europees werkende bedrijf, onderzocht het online shopgedrag van de Nederlander.

De vijftig à zestig procent die wel het lidmaatschap van een dergelijke service wil overwegen, wil duidelijk zien welk profijt hij ervan heeft. Zeker als er, zoals bij Winkelenensparen.nl, ook geld wordt gevraagd voor zo’n lidmaatschap dan wil de koper garanties over de te behalen kortingen.

Webloyalty is sinds vorig jaar in Nederland actief met Winkelenensparen.nl. La Pierre: “Ons programma is interessant voor alle consumenten die regelmatig tot zeer regelmatig online aankopen doen in e-commerceomgevingen.”

“Wij zijn een loyaltypartner in e-commerce en expert in spaar- en beloningsprogramma’s. Onze members worden lid via een partner, wij stimuleren koop en spaargedrag via kortingen die Webloyalty financiert, zo genereren wij herhaalaankopen voor onze partners en blijven leden van het Winkelen en Sparen programma langer loyaal aan de partner waar deze lid is geworden, met tevens de voordelen van winkelen bij vele A-merken met een vaste discount van tien procent.”

Foto: Henry Söderlund (cc)

Deel dit bericht

4 Reacties

Willem

Hoe zit het tegenwoordig met de tracking van dit soort loyalty programma’s, loopt dat inmiddels via verschillende fingerprint technieken? Ik herinner me ooit een artikel te hebben gelezen van een partij die dit alleen maar cookiebased deed en er bij echt iets van 40% van de ‘koop nu en ontvang X bedrag terug’ acties iets mis ging met de tracking. Ik neem aan dat dit inmiddels wel iets van het verleden is?

Wim

Bijzonder spaarprogramma wel (winkelenensparen.nl) waar je eerst minimaal voor €1440 per jaar moet kopen om überhaupt quite te spelen. Daarna kun je eens wat gaan sparen. Er zijn maar weinig mensen die überhaupt bij de selectie aan winkels die het ondersteunt zoveel besteden.
Nee, dan zijn er toch echt betere spaarprogramma’s, zoals euroclix.nl en ippies.nl.

Martijn

Ultiem sigaar-uit-eigen-doos programma dit.
Eerst maandelijks moeten betalen om lid te zijn, de gebruikelijke grote jongens die op geselecteerde artikelen een paar % korting geven en “webloyalty financiert..” DUH!(van mijn eigen maandbetaling dan toch!) en vult de korting aan tot 10%.
Wie verzint dit soort constructies??!
Bovendien: Waarom moet ik overal voor ingelogd zijn om informatie te kunnen lezen.?

Dat doen ze bij Beepxtra toch handiger; gewoon gratis en ook nog eens leuker voor kleinere lokale en online verkopers.

Richard Noordervliet

Korting geven zorgt NIET voor loyaliteit.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond