Deel dit artikel
-

Nederlanders besteden €1,4 miljard aan product abonnementen

Nederlanders geven 1,4 miljard euro uit aan abonnementen op fysieke producten. Hiervan pakt de productcategorie voeding het grootste marktaandeel (59%). Dit blijkt uit Product Abonnementen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 3.500 Nederlanders.

Het merendeel van de jaarlijkse omzet van product abonnementen gaat naar voeding (59%).
Dit komt neer op ongeveer 846 miljoen. Op flinke afstand volgen de categorieën persoonlijke verzorging (10%), dranken (6%) en huisdieren (6%). Bloemen, snoep en kleding ontlopen elkaar niet veel in omzet met respectievelijk 4 en 3 procent. De kleinste categorie is hobby met 2 procent.

De maaltijdbox steekt er met kop en schouders bovenuit. De helft van de totale marktomzet gaat naar deze abonnementen (€700 miljoen). De nummer twee is eveneens een abonnement op verse waren: groente, fruit en sap met een jaaromzet van €62 miljoen. Contactlenzen en vloeistof lenen zich ook prima voor een abonnement gezien de omzet van 53 miljoen. Ook scheermesjes (45 miljoen) zijn populaire producten om te laten bezorgen.

In de meeste gevallen vindt de betaling één keer per maand plaats (43%). Maar ook wekelijkse betalingen (16%), per twee weken (10%), per twee maanden (9%) en per kwartaal (10%) komen voor. Maaltijdboxen worden vaak wekelijks betaald (57%). Bij ondergoed (91%) en printerinkt (74%) is het meestal maandelijks, bij voedingssupplementen per kwartaal (85%).

Foto Pixabay

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond