Nederlanders besteden €1,4 miljard aan product abonnementen
Nederlanders geven 1,4 miljard euro uit aan abonnementen op fysieke producten. Hiervan pakt de productcategorie voeding het grootste marktaandeel (59%). Dit blijkt uit Product Abonnementen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 3.500 Nederlanders.
Het merendeel van de jaarlijkse omzet van product abonnementen gaat naar voeding (59%).
Dit komt neer op ongeveer 846 miljoen. Op flinke afstand volgen de categorieën persoonlijke verzorging (10%), dranken (6%) en huisdieren (6%). Bloemen, snoep en kleding ontlopen elkaar niet veel in omzet met respectievelijk 4 en 3 procent. De kleinste categorie is hobby met 2 procent.
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd