Deel dit artikel
-

Nederlanders koploper met terugsturen bestellingen

Nederlanders zijn koploper wat betreft het terugsturen van bestellingen. Het
retourpercentage van 9 procent is nergens anders in Europa zo hoog. Dat blijkt uit de jaarlijkse E-Shopper Barometer van pakketbezorger DPD, waaruit RTL vandaag citeert.

Na Nederland volgt Groot Brittannië met 8 procent van de online aankopen. De helft van alle teruggestuurde pakjes bestaat overigens uit kleding.

Nederlanders zijn gewend aan het gemak van het terugsturen, zegt onderzoeker Alec Minnema: ‘Nederlanders bestellen vaak verschillende maten en kleuren, je houdt er al rekening mee dat je sowieso een deel terugstuurt. We hebben in Nederland ook veel vertrouwen dat we ons geld ook echt terugkrijgen als we iets terugsturen.’

Deel dit bericht

1 Reactie

Tim Heinen - Trusted Shops - Trusted Shops

Het feit dat Nederlanders het meest retourneren omdat ze vertrouwen hebben in het proces, is natuurlijk goed nieuws voor de retail branche. Voor retailers kan retourneren echter ook een flinke kostenpost worden. Om de kosten van het retourneren zoveel mogelijk te beperken moeten retailers ervoor moeten zorgen dat je bezoekers zo goed mogelijk informeert over de producten, en dat ook de reviews op een eerlijke manier worden verzameld. Iedere klant, positieve of negatieve ervaring, moet de mogelijkheid krijgen om een beoordeling achter te laten over de service van de webshop en het product dat ze hebben gekocht. Op deze manier kunnen klanten op een zo goed mogelijke manier beslissen of ze iets willen bestellen bij de webshop en of het product voldoet aan de verwachtingen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond