Deel dit artikel
-

Nederlanders meer bereid om gegevens te delen, zorgen over privacy blijven gelijk

De zorgen om online privacy onder Nederlandse consumenten zijn nog net zo groot als vier jaar geleden: twee op de drie Nederlanders maakt zich hier in meer of mindere mate zorgen om. Wel is er meer bereidheid ontstaan om persoonsgegevens te delen, met name onder de jongere leeftijdsgroepen (onder de 35 jaar). Dat blijkt uit de DDMA Privacy Monitor 2023.

Het bewustzijn van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) is sinds de toepassing in mei 2018 verdubbeld (van 28 naar 66 procent). Toch lijkt dit bewustzijn meer in algemene zin te zijn, niet wat het precies inhoudt. De parate kennis van Nederlandse consumenten over online privacy is beperkt, het onderwerp leeft ook niet echt en roept schimmige associaties op.

Gratis dit artikel lezen? Meld je aan of log in!

  • Maak een gratis account aan en krijg elke maand drie premium artikelen cadeau
  • Bekijk de Emerce video’s met case studies en best practices
  • Download whitepapers over digital business, media, commerce en marketing