Nederlands eerste virtuele influencer verkoopt (echte) kleding

De virtuele influencer Esther Olofsson opent een kledingwinkel op The Next Closet en verkoopt daar meer dan honderd kledingstukken en accessoires.
Het betreft hier een zogeheten collab tussen een influencer met 44.000 volgers en de marktplaats voor tweedehands designermerken The Next Closet. “Ze is dé brug tussen technologie en mode. Met haar tienduizenden volgers is zij een gerespecteerd influencer”, aldus de bedrijven.
Dit is de kledingkast van waaruit wordt verkocht.
De marktplaats maakt gebruik van de ludieke uitstraling die aan de hybride influencer kleeft. Esther Olofsson bestaat in de echte wereld niet als een persoon. Haar karakter is gecreëerd en wordt onderhouden door een specialistisch digitaal communicatiebureau, RauwCC uit Rotterdam. Dat boetseert haar verhaal, leven en de kiekjes uit haar leven.
Olofsson is ook al ingezet als merkambassadeur voor Postillion Hotels en diende als inspiratie voor de creatie van Lou de Bouwer, ook een virtueel personage dat op socialmedia leeft. In dit geval als gezicht ambassadeur voor Dura Vermeer.
The Next Closet van Lieke Pijpers en Thalita van Ogtrop haalde afgelopen najaar nog drie miljoen euro venturecapital op.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond