Deel dit artikel
-

Nederlands MeMo2 domineert IAB Europe Research Awards

Genomineerd voor zes prijzen en uiteindelijk neemt MeMo2 vijf van de acht beschikbare IAB Europe Research Awards mee naar huis. De Nederlandse onderzoeker oogst lof voor zijn nieuwe crossmediale bereiksplatform THX.

Gisterenmiddag ontving directeur Marcel Vogels de prijzen voor zijn inzendingen in de rubrieken: Research Innovation, Best Use of Research Budget, Data Effectiveness, Cross-Media Measurement en Audience Measurement. In de categorie Brand Advertising Effectiveness werd helemaal geen hoofdprijs uitgereikt.

Normaalgesproken vindt de uitreiking plaats tijdens het Europese Interact-congres van belangenorganisatie IAB. Vanwege de coronacrisis echter vond het hele event digitaal, via Zoom, plaats tussen twaalf en half drie.

MeMo2 won de prijzen voornamelijk vanwege zijn nieuwe THX Platform. Dat verbindt de consumentenpanels van vier grote researchspecialisten met een gelijknamige app en brengt zodoende het bereik van radio, televisie, outdoor, bioscoop en alle digitale media geïntegreerd realtime in beeld. Merken, bureaus en exploitanten kunnen hierdoor zelf geautomatiseerd crossmediaal bereik en effect in kaart te brengen.

Foto: diva007 (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond