Deel dit artikel
-

Nederlands Online Bereiks Onderzoek van start gegaan

Het nieuwe online bereiksonderzoek NOBO (Nederlands Online Bereiks Onderzoek) is vandaag officieel van start gegaan. Men gaat digitaal bereik meten op alle apparaten en dat combineren met data van onder meer de Stichting Kijkonderzoek.  

Vijf van de zes exploitanten uit de zogenoemde Vinex groep (Verenigde Internet Exploitanten) – te weten: TMG, De Persgroep, RTL, NPO en SBS/Sanoma – doen voor drie jaar mee. Op deze manier kan het bereik van de top 200 online spelers gemeten worden. Ook niet-deelnemers zullen worden gemeten, net als YouTube-bereik. De meerwaarde zit hem volgens de initiatiefnemers in crossmediale analyses.

Vorige maand liet Vinex weten definitief uit het DDMM (Dutch Digital Media Measurement) te stappen. Dat was omdat GfK, de uitvoerder van het DDMM onderzoek, problemen had met het ontwikkelen van een nieuwe methode om Apple apps goed te kunnen meten. Het Platform Media-Adviesbureaus gaat wel door met DDMM.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond