Deel dit artikel
-

Nederlandse ‘ambassade’ Cannes drukbezocht

Driehonderd internationale bezoekers kwamen vorige week langs in de Nederlandse stand van de Embassy of Dutch Creativity, de verzamelde Nederlandse vertegenwoordiging op Cannes Lions.

De organisatie van het event spreekt over een daverend succes en lijkt van zins om zich volgend jaar weer prominent te presenteren aan de boulevard van Cannes. Het initiatief werd dit jaar gesteund door zeventig bureaus, merken en organisaties. Het doel is om Nederland internationaal op de kaart van de creatieve digitale wereld te zetten.

Vorige week vond in de Zuid-Franse badplaats voor de 64ste keer Cannes Lions plaats, een festival voor de creatieve industrie. Van oorsprong is het een plaats waar de internationale, traditionele reclame-industrie zich verzamelt maar sinds een paar jaar manifesteren internetpartijen zich er vrij prominent. Adjan Kodde van Mirabeau verklaart dat vandaag elders op Emerce uit het feit dat de gebieden creatie en technologie elkaar steeds meer en onlosmakelijk kruisen.

Nederland is met de Embassy of Dutch Creativity het enige land dat zich zo verenigd in Cannes presenteert. Enerzijds om klanten te winnen, anderszijds als vestigingsplaats voor nieuw talent. Finland en Brazilië zouden het kunstje voor volgend jaar wellicht afkijken.

Dit jaar bezochten driehonderd internationale gasten de Nederlandse creatieve ambassade, een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar.

Foto: Sabrina Naouri

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond