Deel dit artikel
-

Nederlandse bureaus presenteren zich op Cannes Lions

Online en creatieve bureaus uit Nederland presenteren zich volgende week tijdens Cannes Lion om Nederland en Amsterdam internationaal duidelijker op de kaart te zetten.

Recht achter de congreslocatie, het driehoekige paleis op de boulevard van Cannes, staat volgende week donderdag de Nederlandse ambassade van de creatieve industrie. Dertig bureaus met achtergronden variërend van advertising en design tot productie en online kunnen tot honderd gasten simultaan ontvangen.

‘Made in Amsterdam’, zoals het initiatief is gedoopt, is een samenwerkingsverband tussen de ADCN, Dutch Digital Agencies, Dutch Digital Design, IAA Nederland, Orange Lions en de VEA. “Het doel is om maximale business te halen uit het verbinden van Nederlandse en buitenlandse bedrijven.” Enerzijds om toptalent naar Nederland te halen, anderzijds om contact te leggen met buitenlandse opdrachtgevers.

Vaak zijn Nederlandse vertegenwoordigingen op buitenlandse events een magneet voor Nederlanders om landgenoten te ontmoeten. Zelden is de blik sterk naar buiten gericht. Made in Amsterdam hoopt dat anders te doen door maximaal de helft Nederlanders binnen te laten. Zo is het streven althans.

Om buitenlandse gasten te interesseren is er een dagprogramma met drie thema’s samengesteld.

In de ochtend is er een Creative Talent Breakfast voor internationaal talent met sprekers Mark van der Heijden van The Backpacker Intern, Alex Bennett Grant van WE ARE Pi) en Jose Berengueres van Robotics Lab en de UAE University. In de middags is er een Creative Leadership Lunch plaats voor internationale CMO’s en marketingmanagers, met Mark van Iterson van Heineken en James Veenhoff van Denim City als spreker. Het laatste onderdeel is er een Creative Leaders Drinks and Dinner voor internationale bureaus en toeleveranciers met sprekers Wesley ter Haar (MediaMonks) and Joost Haartsen (Amp.Amsterdam).

Dit is de eerste editie van de Nederlandse creatieve promotietour. De initiatiefnemers willen zich ook op de volgende edities van Cannes Lions presenteren.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond