Deel dit artikel
-

‘Nederlandse consument geeft in 2021 meer dan 2 miljard euro uit aan digitale media’

De bestedingen van Nederlandse consumenten aan digitale media zijn de laatste vier jaar verdubbeld naar 1,6 miljard euro (in 2018). En deze bestedingen zullen de komende vijf jaar met nog eens 30 procent toenemen, waarbij in 2021 de grens van 2 miljard euro wordt gepasseerd. Dat is in elk geval de verwachting van PwC in Entertainment & Media Outlook in the Netherlands 2019-2023.

De laatste jaren is de marktgroei tot stand gekomen door internationale aanbieders. Consumenten sluiten abonnementen af met de grote streaming-diensten, kunnen kiezen uit 500 uur nieuwe YouTube content per minuut, en adverteerders omarmen de digitale mogelijkheden van ’s werelds grootste mediabedrijven.

Deze ontwikkeling wordt volgens het advieskantoor verder aangejaagd, omdat partijen als Disney, Apple en NBC Universal de streamingmarkt op komen en partijen als Google investeren in lokaal nieuws.

Volgens de Entertainment & Media Outlook investeren Nederlandse en West-Europese bedrijven na een lange periode van kostenreducties steeds actiever. Dit doen zij door meer te experimenteren met nieuwe verdienmodellen en door verbetering van de consumentenbeleving – beiden mogelijk gemaakt door toepassing van nieuwe technologie.

Flexibele digitale abonnementen en persoonlijke aanbevelingen en advertenties zijn slechts enkele voorbeelden.

Foto Pexels

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond