Deel dit artikel
-

Nederlandse Elastic wil naar de beurs

Elastic wil binnen nu en vijf jaar naar de beurs. “Het is voor ons geen droom of must, maar eerder een verplichting aan onze investeerders”, zegt CEO Steven Schuurman in het nieuwste nummer van Emerce, dat morgen bij abonnees op de mat ligt.

Elastic is een Nederlands datatechbedrijf dat wereldwijd gelauwerd wordt. Krap vier jaar na oprichting heeft het klanten als Facebook, Netflix, Uber, maar ook steeds meer gevestigde bedrijven.

Het fundament voor Elastic werd gelegd door Shay Banon, een Israëli die medio 2012 een softwareprogramma had geschreven om gelijktijdig grote datasets te kunnen doorzoeken en analyseren. Dat was koren op de molen van Schuurman, die net bezig was met de verkoop van zijn tweede bedrijf Orange11, en met zijn twee compagnons een nieuw bedrijf wilde beginnen op het gebied van datasearch.

Inmiddels telt Elastic ruim driehonderd medewerkers, verspreid over 27 landen. Van de Verenigde Staten en Duitsland tot Hong-Kong, Zuid-Korea en Australië.

Eigen geld is er nooit in het bedrijf gestoken, zegt Schuurman. “We hadden vanaf dag één altijd het idee dat we onze potentie wel aan investeerders konden pitchen. Met destijds zo’n twintigduizend downloads per maand en een gezonde aanwas konden we eveneens mooie groeicijfers laten zien.”

Word lid van Emerce voor € 119 per jaar en ontvang een jaar lang Emerce magazine (zowel print als digitaal) inclusief diverse specials waaronder Emerce 100, de 250 pagina’s dikke eGuide en speciaal ledentarief voor meer dan twintig Emerce-events.

01_EM148_cover.indd

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond