Deel dit artikel
-

Nederlandse iPhone gebruiker luistert naar Spotify, populariteit Apple Music daalt

Bijna de helft van alle Nederlandse iPhone gebruikers heeft Spotify geïnstalleerd staan op zijn of haar toestel. De afstand tussen Spotify en Apple Music is afgelopen half jaar alleen maar groter geworden. De installed base van Apple Music is met 1 procentpunt gedaald, zo blijkt uit het onlangs verschenen Dutch Apps Market rapport van Telecompaper over het tweede kwartaal van 2019.

Apple Music heeft daarmee momenteel een installed base van 4 procent op de Nederlandse markt. De installed base van Apple Music blijkt zelfs onder iPhone gebruikers gedaald te zijn. Eind 2018 had Apple Music een installed base van 13 procent onder iPhone gebruikers, in het tweede kwartaal van 2019 was dit nog maar 10 procent.

Mannen hebben apps van streaming muziekdiensten zoals Spotify, Apple Music en Deezer procentueel vaker op hun smartphone geïnstalleerd staan dan vrouwen. Bij Spotify gaat het om 40 procent van de mannen en 37 procent van de vrouwen. Binnen leeftijdscategorieën zijn echter opmerkelijke verschillen waarneembaar. Spotify staat vaker geïnstalleerd op smartphones van jonge vrouwen, Apple Music en Deezer staan juist vaker op smartphones van jonge mannen geïnstalleerd dan op smartphones van jonge vrouwen.

Apps voor streaming muziek worden behoorlijk vaak gebruikt. De Spotify-app wordt gemiddeld 17 dagen per maand gebruikt, Deezer 14 dagen en Apple Music 10 dagen. 60 procent van alle mensen die de Spotify-app geïnstalleerd hebben staan, zegt de app dagelijks te gebruiken.

Foto Shutterstock

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond