Deel dit artikel
-

Nederlandse multi-play-omzet groeit met 4,5 procent

Van de bijna 7 miljoen multi-play abonnees in Nederland beschikt inmiddels minder dan de helft een abonnement op het traditionele triple play. Maar steeds meer consumenten stappen over op dual of quad play abonnementen, zo blijkt uit het Consumer Multiplay Markt-rapport van Telecompaper.

De totale groei in de multi-play-markt vertraagde tot slechts 4000 abonnees in het tweede kwartaal. De omzet groeide echter harder, dankzij meer klanten die voor de duurdere quad-play- en fixed-mobile-pakketten kozen.

Het triple play of All-in-1 pakket is al lang de meest populaire bundel op de Nederlandse markt. Meer en meer consumenten wenden zich echter tot quad play, vaak vanwege verhoogde marketinginspanningen van VodafoneZiggo en T-Mobile.

Triple play daalde in het tweede kwartaal tot 48,9 procent van de multi-play huishoudens, bijna 3 procentpunten lager dan een jaar eerder, terwijl quad play zijn marktaandeel met 2,3 punten in dezelfde periode verhoogde tot 27,3 procent.

VodafoneZiggo leidt de groei in deze-markt en voegde in de drie maanden tot eind juni bijna 100.000 abonnees toe.

Foto Pixabay

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond