Nederlandse startup helpt hotels met directe boekingen
De nieuwe Nederlandse startup Hotelchamp wil hotels helpen om websitebezoek om te zetten in boekingen. Gasten bezoeken nu vaak de website van het hotel ter verificatie, maar boeken via een reissite.
Dat kan anders, vinden Kasper Middelkoop en Kristian Valk. Temeer daar manier hotels nu veel directe boekingen mislopen.
Voor gasten zijn boekingswebsites veelal een nummer, ze worden generiek behandeld. Als ze een directe relatie met het hotel hebben, kunnen hotels beter op hun specifieke wensen inspelen, is de gedachte.
De conversie wordt bereikt via notificaties, vouchers, online chat en tool voor prijsvergelijkingen en testen.
Hotelchamp werkt volgens een Saas-model; de gemiddelde commissie is 300 euro per maand. Dat verdienen hotels drie tot vijf keer terug, meent Valk.
Hotelchamp heeft inmiddels al een aantal grote klanten, waaronder Bilderberg Hotels, Sandton Hotels en Corinthia Hotels. Ook heeft het bedrijf enkele klanten in de VS, Australië en Azië.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond