Deel dit artikel
-

Negen miljoen groeigeld voor Europese Amazon-verkoperstool

Het bedrijf Sellics uit Berlijn ontvangt een investering van negen miljoen euro om zijn Amazon-software sneller te ontwikkelen en vermarkten.

De enige investeerder in deze eerste grote rond is Frog Capital uit Londen. De Engelsen steken doorgaans tussen de vijf en twintig miljoen euro in scale-ups. In Sellics verwerven ze een belang van zestien procent, rekent Gründerszene voor.

Het vijf jaar oude bedrijf begon ooit als Marketplace Analytics. Die naam verraadt wat de software kan: SEO-monitoring en -analyses draaien op Europese en Amerikaanse markten van Amazon. Tegenwoordig doet het naast campagnemanagement ook productanalyses en assortimentsaanbevelingen.

Tot de klanten behoren professionele handelaren, merken als Unilever, LEGO en Bosch en ook media- en marketingbureaus.

In Nederland steken ook steeds meer marketingbureaus de kop die marketingdiensten leveren voor Amazon, met name met het oog op Duitsland. Amazon is een serieuze speler in de online reclamewereld vanwege zijn bereik. Google zei gisteren nog: “Amazons DSP heeft een hogere adoptiegraad dan die van ons, een positie die ze in slechts twee jaar tijd hebben opgebouwd.”

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Foto: mini-malist (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond