Deel dit artikel
-

Negen ton groeigeld voor Gronings Flixit

Techbedrijf Flixit neemt een klein miljoen groeigeld aan om zijn reclametechnologie voor franchiseondernemers te verbeteren. Met een groter team wil het ook meer retailketens gaan bedienen.

De vier jaar oude onderneming, opgericht door Felix van der Gun (foto, rechts), laat franchisers snel en laagdrempelig social media-campagnes optuigen. “Vanochtend nog, een ondernemer die snel een voorraad shoarma wilde uitlichten. Binnen een half uur live en tevreden met de respons”, aldus Van der Gun.

Dit doet hij, met compagnons Sven Feijen, Ashraf Ibrahim en Theo Hoeksema, onder meer voor klanten zoals HEMA, Jumbo, PLUS en DA Drogisterij. Dit willen ze gaan opschalen, zowel aan de productkant als het klantenbestand.

Daarom maakten ze eerder deze week bekend een investering te hebben verworven van 900.000 euro. Dit kapitaal wordt ter beschikking gesteld door G-Force Capital, het Groninger Groeifonds en de NOM.

Flixit richt zich vanuit de kantoren in Groningen en Amsterdam specifiek op franchiseondernemers. Die groep kan voor landelijke acties doorgaans meeliften op de uitingen van de franchisegever, maar voor lokale acties moeten ze het zelf maar regelen. Het techbedrijf ontwikkelde een systeem waarmee deze ondernemers campagnes opzetten op Instagram, Facebook en TikTok. Via een apart dashboard zien ze direct de resultaten.

“We weten heel goed hoe lokale ondernemers werken en hoe ze consument moeten bereiken. Dat, in combinatie met een scherp tarief, maakt onze dienst interessant.”

Toekomstige updates aan de technologie moet retailers gedetailleerder zicht geven op conversies in hun zaak. “Dus, wat doen de online campagnes ten opzichte van de winkelomzet.”

Sinds maart is Theo Hoeksema, voorheen mede-initiatiefnemer achter Paylogic en Homerr, aandeelhouder en medewerker bij Flixit. Hij bekleedt de functie van operationeel directeur.

Van het huidige team van vijf medewerkers verwacht Van der Gun dit jaar te groeien naar twintig medewerkers. Vooral sales, gevolgd door customer success. Vaktaal voor: de dienst verkopen en dan effectief inrichten en klanten daarbij begeleiden.

Flixit werkt met een abonnementenmodel, wat voor de investeerders een stabiele en betrouwbare stroom van inkomsten betekent.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond