Deel dit artikel
-

Nepincassobureau Unic Parts stopt na uitzending

Een incassobureau dat consumenten onder druk zet om zogenaamd achterstallige facturen te betalen en geen enkele koopovereenkomst kan overleggen heeft na een uitzending de consumentenprogramma Kassa de handdoek in de ring gegooid, kennelijk uit angst om vervolgd te worden.

Unic Parts bleef bellen en druk uitoefenen om meer geld te betalen voor zogenaamde openstaande schulden. Daarbij kregen slachtoffers geen moment uitstel.

De slachtoffers van Unic Parts waren eerder telefonisch benaderd voor aanbiedingen, waaraan meestal een abonnement vastzat. Ook als mensen hadden aangegeven dat zij geen interesse hadden, zaten ze er toch aan vast.

Het bedrijf had geen website en bleek een cafetaria in Nijmegen als adres te hebben opgegeven.

Unic Parts bleek ook een relatie te hebben met een oude bekende: Unitedcall, een bedrijf met vier callcenters gevestigd in Turkije dat vorig jaar ook al eens in beeld kwam bij klachten over Mediation Agency. Ook dit bedrijf dreigde met hoge rekeningen en deurwaarders, zelfs met loonbeslag, voor niet bestaande facturen.

Uit de KvK gegevens blijkt dat Unic Parts nog maar sinds juli 2018 was ingeschreven. Al in augustus doken de eerste klachten op.  Het bedrijf is inmiddels uit de register verdwenen.

De Consumentenbond heeft vorig jaar al aan de bel getrokken over nepincassobureaus die vaak zijn gerelateerd aan dubieuze kortingsites als WeekendjeGenieten.com, Shop and Fly, Ecodienst Online, De Facto, Supplements, All Great Dealz en De Beste Korting.

 

Deel dit bericht

3 Reacties

H. SALEMINK

Hoezo gestopt? Om 16.00 uur nog gebeld met de reeds aangehaalde dreigementen. Ze hebben dus nog niets gedaan of geleerd. Laat ze meer komen met hun abonnement bij euro loterij. Is bij ons nob nooit iets afgeschreven op welke bankrekening dan ook. Werk al 57 jaar als account cq administrateur

Luc Van Huffelen

Ik werd net gebeld door ‘bemiddelingsbureau Jacobs uit Groningen’ die mij ook een achterstallige factuur probeerde te doen betalen. Het ging om een zogezegde aankoop van een kortingsaccount van Shopfly, en op mijn weigering daarop ingegaan werd gedreigd met een deurwaarder en proceskosten van 4000 euro en meer!

M. van W.

Ik ben vanmorgen ook gebeld door incasso bureau/bemiddelingsbureau Jacobs.
ik moest vandaag nog een factuur van €2000,- betalen, deed ik dat vandaag niet dan kwam de deurwaarde met politie aan de deur en werd mijn rekening vandaag nog geblokkeerd
Ik had echt het gevoel of dat er een mes op mijn keel werd gezet.
ik kreeg een mailtje van hem met daarin een I-deal link en hij zou het wel samen met mij doen.
ik heb de politie gebeld, die zei gelijk, niet doen en verbond me door met juridisch loket. Ook daar werd verteld dat het helemaal niet kon wat hij vertelde.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond