Deel dit artikel
-

Nest: ‘Er komt geen platformoorlog rond slimme thermostaten’

Een platformoorlog rond slimme thermostaten is niet waarschijnlijk. Dat zegt Matt Rogers, medeoprichter van Google-dochter Nest Labs, in het nieuwe nummer van Emerce.

“Geen van de andere aanbieders biedt een betere klantervaring dan Nest”, stelt Rogers. “Het begint al bij onze website en de manier waarop het product verpakt is, van wat het met je doet zodra je het uitpakt tot het gemak en dergelijke bij de installatie ervan.”

De trigger om bijvoorbeeld de thermostaat te kopen, is volgens Rogers de optelsom van een hoop factoren. “Dat gaat verder dan alleen design of gebruiksgemak. Dat doet niemand ons na.”

Rogers verwacht ook geen concurrentie van Apple, waar hij en ontwerper Tony Fadell onder meer aan de iPod werkten. “Hun focus ligt op andere producten dan waar wij mee bezig zijn, nu en in de toekomst.”

De VP of Engineering ziet Nest ook als een infrastructuur. Bij het Works with Nest-programma zijn inmiddels tientallen merken aangesloten. Van LG (wasmachines), Mercedes Benz (auto), Jawbone (wearables) tot Osram en Philips (verlichting). “De samenwerking met partners zorgt ervoor dat je overal en altijd met ons in contact kunt staan.”

De potentie van het bedrijf werd nog eens onderstreept toen Google ruim een jaar geleden Nest overnam voor het astronomische bedrag van 3,2 miljard dollar. Er is volgens Rogers weinig veranderd: “We hebben wel een aantal nieuwe mensen in het management zitten, maar daarmee houdt het wel op. We zijn een zelfstandig opererend bedrijf, dat toevallig door Google is gekocht.”

*Het maartnummer van Emerce magazine ligt morgen op de mat. Abonneren op Emerce kan hier.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond