Deel dit artikel
-

Netflix en Disney Plus blijven groeien in Nederland

De komende zes maanden verwacht 6 procent van de Nederlandse huishoudens zonder Netflix alsnog – of opnieuw – een abonnement te nemen op de videodienst. Dat blijkt uit het Video behaviour of Dutch consumers-rapport van Telecompaper over het tweede kwartaal van 2020.

Waar in het tweede kwartaal van 2019 nog twee derde van de huishoudens met een abonnement op een streamingdienst alleen Netflix had, is dat een jaar later nog maar de helft van de huishoudens. Vooral de komst van Disney lijkt hier debet aan.
Inmiddels combineert 16 procent van de huishoudens met een abonnement op een streamingdienst Disney en Netflix, al dan niet in combinatie met andere diensten zoals Amazon Prime en Videoland.

De populairste combinatie blijft voor vijfde kwartaal op rij Netflix met het Nederlandse Videoland. Waar bij Netflix de overgrote meerderheid van de abonnees Netflix als enige streamingdienst heeft, worden Videoland en Disney+ juist vaak in combinatie met een andere dienst afgenomen.

Toen bekend werd dat in het derde kwartaal van dit jaar de sportevenementen weer zouden beginnen, nam de intentie om vanaf het tweede kwartaal in te schrijven op premium sportpakketten (voor de komende zes maanden) snel toe. Vooral FOX Sports is een populair pakket om een abonnement op te nemen.

Behalve naar YouTube, dat gedurende de afgelopen drie maanden 80 procent van de Nederlanders wist te bereiken, kijken Nederlanders ook naar NPO Start, RTLXL en KIJK.

Wereldwijd is er een gestaag groeiend aantal streamingdiensten die een advertentie-propositie lanceren, zoals recent Warner Media’s HBO en de joint venture Vuit in de VS. Mogelijk komen deze diensten ook op termijn naar Nederland.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond