Netflix onder jeugd even groot als NPO Gemist en RTL XL

Netflix heeft onder de Nederlandse jeugd evenveel bereik als de on demand-diensten van de NPO en RTL. Nederlanders betalen ook makkelijker om online video te kunnen kijken dan voorheen.

RTL XL, NPO Gemist en Netflix hebben ieder een kleine twintig procent onder de jeugd tot negentien jaar. Dat blijkt uit cijfers die Liesbeth Nekkers van GfK vanochtend presenteerde op het Mediapark Jaarcongres.

Uitschieter echter, en niet verrassend, is YouTube. Dat heeft onder jongeren een bereik van 86 procent. En het gebruik van de videosite van Google groeit alleen maar. Het aantal YouTube-visits onder de volwassen kijkers van de nabije toekomst verdubbelde afgelopen jaar.

Nekkers liet ook zien dat de wereld voor uitgevers alleen maar complexer wordt. Hij wordt nog mobieler en bezoekers komen vaker binnen via derde kanalen. In sommige gevallen hoeven ze niet eens die (sociale) kanalen te verlaten om nieuws en video te nuttigen. Meer dan de helft van de jongeren is bijvoorbeeld actief gebruiker van Snapchat en Instagram.

Jeugd:

Totale populatie:

Hoe Nederland en jeugd in het bijzonder digitaal televisie kijkt:

Foto: husky (cc)

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug