Netflix in reclamepact met Microsoft: goedkopere abonnementen

Microsoft wordt de exclusieve, internationale reclamepartner van Netflix. Hierdoor krijgt Netflix met reclame-inkomsten een nieuw verdienmodel, waardoor abonnementsprijzen omlaag kunnen.
Niet alle abonnementen krijgen commercials. Enkel wie een goedkoop abonnement bij de videodienst wil, moet de reclameberichten erbij op de koop toe nemen. Netflix hoopt dat minder mensen hun dure abonnement met familie en vrienden gaan delen en daardoor meer vaste abonnees krijgt.
Microsoft zegt dat het toegang krijgt tot Netflix’ publiek en de premium tv-omgeving. In normale taal: er kunnen commercials rondom het openingsscherm gaan verschijnen.
Netflix heeft sinds kort te maken met teruglopende klantaantallen. Het plafond van het aantal haalbare abonnees lijkt bereikt. Daar komt bij dat de nieuwe concurrent Disney+ hoge groeicijfers laat zien en de potentie heeft om Netflix voorbij te streven. Daarom zoekt CEO Reed Hastings een nieuw groeimodel.
Een officiële datum voor het nieuwe, reclame-ondersteunde abonnement is nog niet bekend. Dat zou al zo vroeg als eind 2022 kunnen zijn.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond