Netflix draait verlies van klanten terug

Netflix heeft het verlies van klanten weten teug te draaien. Van juli tot september trok het online platform wereldwijd 2,4 miljoen nieuwe abonnees aan, meer dan het dubbele van de 1,07 miljoen waarop analisten hadden gerekend.
In het eerste en tweede kwartaal verloor Netflix zeker 1 miljoen abonnees. De groei resulteerde in een omzet van 7,9 miljard dollar, 6 procent meer dan een jaar eerder. Er was een winst van 1,3 miljard, iets minder dan een jaar eerder. Netflix schat dat zijn concurrenten stuk voor stuk met verlies draaien tot een bedrag van meer dan 10 miljard dollar.
Tijdens het kwartaal bracht Netflix afleveringen uit van sci-fi hit Stranger Thing, evenals de serie Dahmer – Monster: The Jeffrey Dahmer Story, die zeer goed werd bekeken (pdf).
Voor het vierde kwartaal rekent het bedrijf op een omzet van 7,8 miljard dollar.
Netflix lanceert, overigens nog niet in de Benelux, een nieuwe dienst, waarbij kijkers weliswaar reclames krijgen getoond, maar ook minder hoeven te betalen, namelijk 6,99 dollar in plaats van 9,99 dollar. Het goedkope abonnement heeft ook een kleiner aanbod aan films en series.
Zoals ieder jaar trapt Netflix het Amerikaanse cijferseizoen af. Volgende week presenteren de meeste techreuzen hun kwartaalcijfers.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reactie
Seb
In de gedetailleerde cijfers is er voor Netflix wél reden tot zorgen, de Noord-Amerikaanse markt groeide immers met slechts 100.000 abonnees, dit ondanks grote hits als Stranger Things… De concurrentie die zich op de thuismarkt van Netflix afspeelt, vooral rond rechten van films en series, moet nog grotendeels plaatsvinden in Europa en Azië, waar Netflix vaak nog wél die rechten bezit.
Netflix gaat het nog behoorlijk zwaar krijgen.